Dobozi Polgármesteri Hivatal
Szervezeti és Működési Szabályzata
I. Általános rendelkezések
1. A Hivatal megnevezése, adatai
A Hivatal megnevezése: Dobozi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal).
A Hivatal székhelye: 5624 Doboz Kossuth tér 3.
2. A Hivatal jogállása, irányítása, vezetése, azonosító adatai
A Hivatal jogállása: A Hivatal az önkormányzat Képviselő-testülete által alapított, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 7.§ (1) bekezdés c) pontjában foglaltak szerint önállóan működő és gazdálkodó - költségvetési szerv. A Hivatal, mint költségvetési szerv önálló jogi személy.
A költségvetési szerv jogszabályban meghatározott közfeladata:
A Hivatal az önkormányzat működésével, valamint a polgármester és a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat látja el. A Hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
3. A Hivatal alapító szerve: Doboz Nagyközség Önkormányzata.
4. A Hivatal alapítói jogokkal felruházott irányító szerve: Doboz Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete.
5. A Hivatal alaptevékenységének forrása: Doboz Nagyközség Önkormányzatának éves költségvetési rendeletében a Polgármesteri Hivatal gazdálkodására jóváhagyott előirányzat.
6. A Hivatal engedélyezett létszámát a Képviselő-testület által elfogadott mindenkori éves költségvetési rendelet tartalmazza.
7. A Hivatalt - a Képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében - a polgármester irányítja.
8. A Hivatalt a jegyző vezeti.
9. A költségvetési szerv hatályos, módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát Doboz Nagyközség Önkormányzatának Képviselő- testülete hagyta jóvá. A Hivatal módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratának kelte: 2016. 01.28.
A Hivatal, mint költségvetési szerv alapításának dátuma: 1990. október 12.
10. A költségvetési szerv illetékességi területe: Doboz Nagyközség közigazgatási területe.
11. A költségvetési szerv azonosító adatai:
költségvetési szerv törzskönyvi azonosító száma: 343666
statisztikai számjele: 15343666-8411-325-04
adóigazgatási azonosító száma: 15343666-2-04
számlavezető pénzintézete: OTP Bank Nyrt.
költségvetési számlaszáma: 11733003-15725149
II. A Hivatal alaptevékenysége, feladata, hatásköre
A költségvetési szerv alaptevékenysége:
A Hivatal által ellátandó és kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységeket a Hivatal mindenkor hatályos alapító okirata tartalmazza. Az alapító okirat az SZMSZ 1. melléklete.
A Hivatal ellátja az Mötv.84.§-ában meghatározottakat, valamint a Dobozi Cigány Nemzetiségi Önkormányzat testületi működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat.
A Hivatal vállalkozási tevékenységet nem folytat, közhasznú, vagy gazdasági szervezetnek nem tagja, alapítói, illetve tulajdonosi jogokat nem gyakorol.
A Hivatalhoz az Áht. 10. § (4a) és (4b) bekezdése alapján rendelt költségvetési szervek:
- Dobozi Gondozási Központ
- Dobozi Közösségi Ház és Könyvtár,
- Dobozi Mesekert Óvoda és Konyha
III. A Hivatal szervezeti felépítése
A polgármester a Képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében irányítja a Hivatalt. A polgármester egyetértése szükséges - az általa meghatározott körben - a Hivatal köztisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői kinevezéséhez, felmentéséhez és jutalmazásához.
A jegyző vezeti a Hivatalt, és ellátja az Mötv. 81. § (2) bekezdése szerinti feladatokat, hatásköröket. A jegyzőt a munkaköri leírásában e feladattal megbízott igazgatási és szociális csoportvezető helyettesíti. A helyettes a helyettesítési időszak alatti tevékenységéről köteles írásban beszámolni a jegyzőnek.
A jegyző szakmailag felelős a Hivatal működéséért, az ügyek operatív, konkrét megoldásáért, a döntések végrehajtásáért. Tevékenysége során felelős a közérdeknek és a jogszabályoknak megfelelő, szakszerű, pártatlan és igazságos, a színvonalas ügyintézés szabályainak megfelelő eljárásért. A költségvetési szerv vezetőjeként gondoskodik a belső ellenőrzés kialakításáról és működtetéséről.
A jegyző a választási iroda vezetőjeként ellátja a választások, népszavazás végrehajtásával kapcsolatos feladatokat.
Az egységes Hivatal belső munkaszervezeti egységei a csoportok, élükön a csoportvezetővel, amely nem minősül a Kttv. szerinti vezető állású köztisztviselői szintnek.
A Hivatal belső munkaszervezeti egységei:
- gazdálkodási csoport: 7 fő,
- igazgatási és szociális csoport: 4 fő,
- szervezési, településfejlesztési és üzemeltetési csoport: 3 fő.
- jegyző 1 fő
A hivatal szervezeti ábráját a 2. melléklet tartalmazza.
Csoportvezetők:
a) A csoportvezető szervezi, koordinálja a csoport feladatkörébe tartozó ügyek intézését és gondoskodik a feladatok színvonalas szakmai ellátásáról, de ellátja a munkaköri leírásában meghatározott feladatokat is.
b) Felelős a csoporton belüli hatékony és célszerű munkamegosztásért, a feladatok gyors, szakszerű és törvényes végrehajtásáért, az eredményes munkáért, a többi csoporttal közös feladatok megfelelő koordinálásáért.
c) Főbb általános feladatai:
- gondoskodik az adott csoporthoz tartozó önkormányzati bizottság szakmai segítéséről,
- részt vesz a Képviselő-testület, a csoporthoz tartozó bizottság és meghívása esetén más bizottság ülésén,
- összeállítja a Képviselő-testület, illetőleg a szakterületébe tartozó bizottság által tárgyalásra kijelölt ügyek előterjesztéseit,
- jelentést készít a lejárt határidejű bizottsági és testületi határozatok végrehajtásáról a jegyző számára,
- gondoskodik mindazon feladatoknak az ellátásáról, melyre hatáskörében a polgármester és a jegyző utasítja,
- a jogszabályoknak megfelelően statisztikai adatszolgáltatást teljesít,
- gondoskodik a feladatkörét érintő közérdekű adatok önkormányzati honlapon való közzétételéről, valamint az önkormányzatot, és a Hivatalt érintő közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítéséről,
- figyelemmel kíséri az információbiztonság érvényesülését,
- felelős az ASP szakrendszer csoportját érintő szakszerű működtetéséért,
- részt vesz a vezetői értekezleten, ahol tájékoztatást ad az aktuális ügyekről,
- szükség szerint munkamegbeszélést tart a csoport dolgozói részére,
- gondoskodik a szakszerű ügyintézésről és szabályszerű ügyiratkezelésről,
- ellátja a kiadmányozási rendben szabályozott jogkörét,
- rendszeresen ellenőrzi az előadói munkakönyveket.
A 3. mellékletben felsorolt munkaköröket betöltő köztisztviselők az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvényben foglaltak szerint kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni.
A belső szervezeti egységek feladatai:
Gazdálkodási csoport:
A Hivatal pénzügyi-, gazdasági-, és munkaügyi igazgatási egysége.
A gazdasági vezetői feladatokat ellátó csoportvezető helyettesítését átmeneti vagy tartós akadályoztatása esetén a pénzügyi, számviteli szakképesítéssel rendelkező pénzügyi ellenjegyzésre feljogosított pénzügyi ügyintéző látja el.
A pénzügyi, gazdasági, munkaügyi tevékenységet ellátó személyek munkakörét és feladatkörét az SZMSZ 5. melléklete tartalmazza.
Pénzügyi feladatok:
- ellátja a Képviselő-testület, a polgármester és a jegyző gazdálkodási és pénzügyi feladatkörében a döntés-előkészítés és végrehajtás szervezését,
- ellátja és koordinálja a költségvetési, tervezési, számviteli, pénzellátási feladatokat, koordinálja az önkormányzati fenntartású költségvetési szervek gazdálkodását,
- információkat szolgáltat (a Magyar Államkincstáron keresztül) az Önkormányzat és intézményei, nemzetiségi önkormányzat költségvetéséről és annak végrehajtásáról a központi költségvetés számára,
- elvégzi a feladatkörét érintő adatszolgáltatásokat, pályázatok pénzügyi elszámolását,
- ellátja az államháztartási törvény és végrehajtási rendelete előírásainak megfelelően a kötelezettségvállalások nyilvántartását,
- gondoskodik az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről,
- elkészíti a feladatkörét érintő szabályzatokat,
- gondoskodik az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó intézmények pénzellátásáról,
- a munkafolyamatba épített ellenőrzés keretei között gondoskodik a Polgármesteri Hivatal gazdálkodásának szabályszerűségéről,
- a költségvetés rendelet előkészítése és végrehajtása során együttműködik az Önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó szakterületek képviselőivel, szervezetekkel, az Önkormányzat Képviselő-testülete által irányított költségvetési szervekkel,
- elvégzi a nemzetiségi önkormányzat költségvetése készítésével kapcsolatos koordinációs feladatokat és ellátja pénzügyi, számviteli teendőiket,
- ellátja az Országgyűlési képviselők, a helyi önkormányzati, és nemzetiségi képviselők valamint a polgármesterek választásával, az Európa Parlamenti képviselők választásával, és a népszavazásokkal kapcsolatos pénzügyi feladatokat,
Adóigazgatási feladatok
- ellátja a helyi adókkal, gépjárműadóval, talajterhelési díjjal kapcsolatos adókivetési és adóbehajtási feladatokat,
- fenti adónemek és a talajterhelési díj tekintetében adóellenőrzést, illetve ellenőrzést végez, és ellátja a könyvelési, utalási feladatokat,
- ellátja az adóigazolás kiállításával, valamint a költségmentesség engedélyezéséhez a vagyoni körülményekre vonatkozó igazolás kiállításával kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a jegyzői hatáskörbe tartozó, az adók módjára behajtandó követelések behajtásával, nyilvántartásával, könyvelésével, utalásával és az adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokat,
- jogszabályi előírások alapján a Magyar Államkincstáron keresztül adatot szolgáltat a központi költségvetés részére,
- kiszámolja az iparűzési adóerő- képességet.
Vagyonkezelési, vagyongazdálkodási feladatok:
- Nyilvántartást felfektetése és vezetése az önkormányzat valamennyi vagyontárgyáról.
- Nyilvántartás vezetése az Önkormányzat szerződéseiről.
- gondoskodik a közfoglalkoztatásból adódó önkormányzati feladatok ellátásáról.
Személyzeti-munkaügyi feladatok
- önkormányzati foglalkoztatottakkal (köztisztviselőkkel, közalkalmazottakkal, munka törvénykönyve hatálya alá tartozókkal) kapcsolatos munkaügyi feladatok.
- munkáltatói jogkörből fakadó döntések előkészítése, végrehajtása.
Személyi juttatások számfejtésével kapcsolatos feladatok:
- Az Önkormányzat és Intézményei (kormányzati funkciói) kiadásainak körében felmerülő megbízási díjak, tiszteletdíjak és hó közi kifizetések számfejtése és továbbítása a MÁK felé.
- Az önkormányzati foglalkoztatottak kinevezési, átsorolási, jogviszony módosítási és megszűnési iratának előkészítése
- A közfoglalkoztatással kapcsolatos munkaügyi feladatok ellátása.
- Távollét jelentése havonta a MÁK felé.
- Statisztikai adatszolgáltatások teljesítése.
Ellenőrzési feladatok
Az önkormányzati költségvetési szervek belső ellenőrzésének elősegítése, kapcsolattartás a belső ellenőrrel.
Igazgatási és Szociális csoport:
Közigazgatási hatósági feladatok:
Döntésre előkészíti a jegyző hatáskörébe tartozó általános igazgatási feladatokat és közigazgatási hatósági ügyeket, ezen belül különösen:
- birtokháborítási ügyeket,
- hagyatéki ügyeket,
- kereskedelmi hatósági ügyeket, szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel, a nem üzleti célú szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos hatósági ügyeket, vásárok, piacok üzemeltetésének engedélyezésével, helyi termelői piacok bejelentésével kapcsolatos hatósági ügyeket, telepengedély, vagy telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható ipari tevékenységgel kapcsolatos hatósági ügyeket,
- az állatok védelmével, tartásával, veszélyes állatok tartásával, ebekkel, méhekkel, a kedvtelésből tartott állatokkal kapcsolatos hatósági ügyeket,
- vadkár ügyeket,
- a belterületi parlagfű mentesítéssel kapcsolatos hatósági feladatokat,
- polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat, Személyes adatok védelmével és a közérdekű adatok nyilvánosságával kapcsolatos feladatok.
- közreműködik a település illetékességi területéhez tartozó földrajzi név, elnevezés megállapításával, illetőleg megváltoztatásával kapcsolatos döntés-előkészítő eljárásban,
- gondoskodik érdekeltségi körében a megállapított földrajzi nevek nyilvántartásának vezetéséről, a nyilvántartások közzétételéről, illetve hozzáférhetőségéről
- hatósági bizonyítvány kiadásával kapcsolatos feladatokat,
- az anyakönyvezési, állampolgársági feladatokat és a gyermekek családi jogállásának rendezése során teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvételével kapcsolatos ügyeket,
- az előzőekben fel nem sorolt jegyzői hatáskörbe tartozó hatósági ügyek.
Máshova be nem sorolt ügyek: Bursa Hungarica” önkormányzati ösztöndíj-támogatások, Arany János tehetségkutató program, civil szervezetek támogatása.
Titkársági feladatok
Tisztségviselők munkájának segítése
- a polgármester, a jegyző hatáskörébe tartozó ügyek előkészítése, végrehajtása, a végrehajtás figyelemmel kísérése,
- szervezi és koordinálja a polgármester, a jegyző hivatalos programjait, intézi levelezésüket, végzi adminisztrációjukat,
- az információáramlás biztosítása,
- sajtófigyelés, együttműködés a médiával,
- képviselőkkel való kapcsolattartás, képviselők segítése,
- önkormányzati rendezvények előkészítése, szervezése,
Nemzetközi szervezési feladatok
- közreműködés a testvérvárosi kapcsolatok szervezésében,
Iktatáshoz, postázáshoz kapcsolódó feladatok:
- Beérkező posta átvétele, szignálásra való előkészítése.
- Szignált ügyiratok iratkezelési szabályzat és helyi irattári terv alapján történő iktatása, az iktatott iratok ügyintézők részére történő átadása.
- Ügyiratok kezelésének, irattározásának és selejtezésének elvégzése.
- Együttműködés a Megyei Levéltárral.
- A kiküldendő napi postáról postakönyv vezetése.
Ügyfélszolgálati feladatok:
- Hirdetmények kifüggesztése, záradékolása, továbbítása, földforgalmi törvénnyel kapcsolatos feladatok,
- Ellátja a termőföldre vonatkozó elővásárlási és elő haszonbérleti jog gyakorlásával kapcsolatos jegyzői feladatokat.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi ügyekkel, valamint intézményfelügyeleti és egészségügyi ellátást érintő ügyekkel kapcsolatos önkormányzati döntések előkészítése és végrehajtása, ezen belül különösen:
- segíti az intézmények, valamint az egészségügyi alapellátás körébe tartozó szolgálatok szakmai tevékenységét,
- közreműködik az intézmények tekintetében a Képviselő-testület irányítói jogosítványainak gyakorlásában, a testületi döntések előkészítésében, az intézmények törvényességi ellenőrzésében.
- döntésre előkészíti a szociális és gyermekjóléti intézmények vezetőivel kapcsolatos személyi ügyeket,
- ellátja az Önkormányzat hatáskörébe tartozó –szociális és gyermekvédelmi ellátásokkal és feladatokkal kapcsolatos döntések előkészítését, végrehajtását, különösen a települési támogatás formájában nyújtott ellátásoknál, a tűzifa-támogatásoknál,
- a gyámhatósági ügyekben megkeresésre környezettanulmányt készít,
- ellátja a jegyző hatáskörébe tartozó - gyermekvédelmi és szociális feladatokkal kapcsolatos döntések előkészítését, végrehajtását, különösen a védendő fogyasztókkal kapcsolatos feladatok, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény, kiegészítő gyermekvédelmi támogatás, szociális rászorultság igazolása a hitelszerződésből eredő kötelezettségeiknek eleget tenni nem tudó természetes személyek lakhatásának biztosításáról szóló törvény szerint a hiteladós által felajánlott lakóingatlan megvásárlásával kapcsolatos eljárásban.
Közneveléssel kapcsolatos feladatok
- az Önkormányzat hatáskörébe tartozó, közneveléssel kapcsolatos döntések előkészítése, közreműködik azok végrehajtásában.
- részt vesz az óvoda pedagógiai programjával, SZMSZ-ével, házirendjével kapcsolatos testületi döntések előkészítésében,
- gondoskodik az óvodai nevelésben részvételre kötelezettek nyilvántartásáról, a nyilvántartásból rendszeresen adatot közöl a kormányhivatal számára,
- döntésre előkészíti az óvodai felvételekkel, óvodából való kizárással kapcsolatos, jegyzői hatáskörbe tartozó ügyeket és gondoskodik a döntés végrehajtásáról,
- vezeti a nemzeti köznevelésről szóló törvényben meghatározott nyilvántartásokat.
Szervezési, településfejlesztési és üzemeltetési csoport
Képviselő-testület, és szervei működésével kapcsolatos feladatok:
- A Képviselő-testületi ülések előkészítése, szervezése, meghívó közzététele a település honlapján, az ülések adminisztratív, technikai feltételeinek biztosítása, hanganyag rögzítése,
- Előterjesztések előkészítése,
- Testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, továbbítása,
- Önkormányzati rendeletek nyilvántartása, közzététele, NJT kezelése,
- A Képviselő-testület határozatairól nyilvántartás vezetése,
- A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, a Szociális és Gyermek Ügyek Bizottsága és a Közbeszerzési Bizottság működésével kapcsolatos adminisztratív teendők ellátása.
- A tisztségviselők, a testület, valamint a bizottságok közötti koordináció.
- Közreműködés a polgárvédelmi, katasztrófavédelmi feladatok ellátásában,
- Közreműködés a képzések megszervezésében és egyéb humánpolitikai feladatok ellátásában
Idegenforgalmi feladatok
- Az idegenforgalmi lehetőségek propagálása, információnyújtás.
Területfejlesztési és területrendezési feladatok
- Területfejlesztési koncepciók előkészítése és programok egyeztetésében való részvétel,
Pályázatokkal kapcsolatos feladatok
- Figyelemmel kíséri és közvetíti a pályázati lehetőségeket.
- Közreműködik a pályázatok előkészítésében és benyújtásában.
- Az önkormányzati források kiegészítésére, és pótlására Képviselő-testületi döntések alapján fejlesztési- és működési célú pályázatok benyújtásának előkészítése, és elszámolás az elnyert támogatások felhasználásáról
Közbeszerzések.
- a közbeszerzéssel kapcsolatos helyi szabályzat előkészítése
- közreműködés a közbeszerzési eljárások előkészítésében és lebonyolításában.
Üzemeltetés
- Ingatlan-vagyonkataszter folyamatos vezetése, és aktualizálása.
- Bérlet útján hasznosított önkormányzati lakások, nem lakás céljára szolgáló helyiségek és közterület-használat, földhaszonbérlet nyilvántartása,
- A lakások bérletével, elidegenítésével kapcsolatos feladatok
- Hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos önkormányzati feladatok
- Köztemető fenntartási feladatok (üzemeltetés, temetői nyilvántartások vezetése),
- Az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok, intézményi épületek, lakások, és nem lakás céljára szolgáló helyiségek kezelésével, karbantartása, felújításával kapcsolatos feladatok, beleértve a tulajdonosi döntések előkészítését, és a szerződések megkötését is.
- Közreműködés az önkormányzati programok, városi rendezvények lebonyolításában műszaki-technikai feltételeinek biztosításában,
- Állategészségügyi tevékenység, elhullott állatok összegyűjtése,
- Közreműködés gyepmesteri és eb- rendészeti feladatok ellátásában,
- Közútkezelői hozzájárulással, közút nem közlekedési célú igénybevételének engedélyezésével kapcsolatos döntések előkészítése,
- A közterületek használatával kapcsolatos döntések előkészítése,
- Az Önkormányzat vízgazdálkodási és közlekedési feladatkörébe tartozó üzemeltetési célú döntések előkészítése és végrehajtásuk szervezése (az Önkormányzat tulajdonában lévő közúthálózattal kapcsolatos útkezelői tevékenység, forgalomtechnikai ügyek intézése, felügyelete, víz – és szennyvízkezelés, árkok és záportározók üzemeltetése, felújítása, ár- és belvízvédelmi feladatok),
- Az Önkormányzat településüzemeltetési feladatkörébe tartozó döntések előkészítése, és végrehajtásuk szervezése, illetve végrehajtása,
- Ellátja az önkormányzati tulajdonú játszóterek fenntartásával, üzemeltetésével, karbantartásával, javításával, időszakos biztonságtechnikai felülvizsgálatával kapcsolatos feladatokat,
- Ellátja az Önkormányzat köztisztasággal kapcsolatos feladatkörébe tartozó döntéseinek előkészítését, és végrehajtásuk szervezését, illetve végrehajtja azokat,
- Ellátja a közterületek jogszerűhasználatának, a közterületen folytatott engedélyhez, ill. útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenység szabályszerűségének ellenőrzését,
- Közreműködés a közfoglalkoztatás szervezésében, irányításában, ellenőrzésében,
- Közreműködés az Önkormányzat környezetvédelmi- és természetvédelmi feladatainak ellátásában,
- Közreműködés a környezet- és természetvédelmi célú ismeretterjesztésben (Föld napja, parlagfű akció, stb.)
- Közreműködés a helyi környezetvédelmi program és hulladékgazdálkodási terv elkészítésében és felülvizsgálatában,
- Önkormányzati Intézmények munkavédelmi, tűzvédelmi, érintésvédelmi, villámvédelmi és közegészségügyi feltételinek biztosításában való közreműködés,
- Kapcsolattartás a közüzemi szolgáltatókkal,
- Önkormányzati tulajdont érintő káreseményekkel kapcsolatos biztosítási ügyek intézése, helyreállítás.
IV. MŰKÖDÉSI SZABÁLYOK
1. Képviselet:
A Hivatalt a Jegyző jogosult képviselni.
A jegyző a Hivatal eseti képviseletére a Hivatal köztisztviselőjének meghatalmazást adhat.
Jogi képviseletet a jogszabályi feltételeknek megfelelő köztisztviselő, illetve az önkormányzat által megbízott ügyvéd jogosult ellátni.
A köztisztviselők helyettesítését a munkaköri leírásukban megjelölt köztisztviselő látja el.
A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői feletti munkáltatói jogot a jegyző gyakorolja.
2. A kiadmányozás rendje:
A kiadmányozási jogot a polgármester és a jegyző belső utasításban szabályozza.
3. Ügyiratkezelés:
- Postabontás, szignálás
- A Polgármesteri Hivatal címére érkező leveleket, küldeményeket – kivéve a névre szólókat – a polgármester és a jegyző együtt bontja. A hivatal ügyintézője a nem postán érkező küldeményeket, beadványokat, kérelmeket, - beleértve az elektronikus úton érkezettekre is - azok megnevezésétől függetlenül a napi érkező postába kötelesek elhelyezni, vagy sürgősség esetén a polgármesternek, jegyzőnek bemutatni.
- A postát a jegyző csoportvezetőkre, vagy ügyintézőkre szignálja.
- Az iktatás rendje - a szignált ügyiratokat az igazgatási csoport ügyintézője iktatja, ezt követően kerülnek kiadásra,
- A küldemények továbbítását - a postai küldeményeknél az igazgatási csoport ügyintézője végzi, egyrészt elkészíti postai feladásra, másrészt a helyi leveleket dokumentáltan átadja a helyi kézbesítőknek.
4. Bélyegzőhasználat, nyilvántartása
- „Doboz Nagyközség Polgármestere” – a „Doboz Nagyközség Önkormányzat Jegyzője” feliratú bélyegzők használatára a polgármester, illetve a jegyző jogosult.
- A hivatal hivatalos bélyegzői: - „Dobozi Polgármesteri Hivatal” –
- „Anyakönyvvezető Doboz”
- A hivatalos bélyegző lenyomatát csak a kiadmányozásra jogosult aláírásával ellátott kiadmányokon lehet használni.
- A bélyegzőkről a gazdálkodási csoport nyilvántartást vezet. A többpéldányos bélyegzők számozottak.
5. Értekezletek, rendezvények
- A polgármester és a jegyző jelentősebb önkormányzati döntést követően munkaértekezletet tart a hivatal dolgozói részére.
- A polgármester és a jegyző a csoportvezetők részvételével szükség szerint, de legalább hetente munkamegbeszélést tart.
- Csoport-értekezletet a csoportvezetők által megszabott gyakorisággal kell tartani.
6. A Hivatal munkarendje
A Hivatal köztisztviselőinek és a Munka Törvénykönyve hatálya alatt álló közszolgálati munkavállalóinak munkaideje heti negyven óra. A munkaidőt a heti 40 óra szerinti időtartam figyelembevételével a jegyző legfeljebb négyhavi, illetve tizenhat heti keretben is meghatározhatja. A heti munkaidő munkanaponkénti lebontását a jegyző a közszolgálati szabályzatban állapítja meg.
A hivatali munkaidő: hétfőtől – csütörtökig 7,30-tól 16,00-ig, pénteken 7,30-től 13,30-ig tart.
7. Ügyfélfogadás rendje:
A Hivatal ügyfélfogadási rendje a következő: hétfő, kedd, csütörtök 8,00-tól 12.00, 13.00-16,00-ig, péntek 8,00-tól 11.00-ig, szerdán nincs ügyfélfogadás.
V. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
1. A Dobozi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata Doboz Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének jóváhagyását követően, 2016. február 1. napján lép hatályba.
2. A Szervezeti és Működési Szabályzatban foglaltak hatályosulását a Polgármester és a Jegyző folyamatosan figyelemmel kíséri, és az indokolt változtatások miatt a szükséges intézkedést megteszi.
Doboz, 2016. január 28.
Köves Mihály Molnárné dr. Tarkovács Márta
polgármester jegyző
Módosítással egységes szerkezetbe foglalva elfogadta Doboz Nagyközség Önkormányzatának képviselő-testülete …/2018.(06.28.) számú határozatával, a módosítások hatálybalépésének a napja: 2018.07.01.
A Szervezeti és Működési Szabályzatának mellékletei:
1. melléklete a Hivatal mindenkor hatályos alapító okirata, amely a Hivatal kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységeit tartalmazza.
2. melléklete a Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítését tartalmazó ábra.
3. melléklete a Vagyonnyilatkozat tételre kötelezett köztisztviselői munkakörök felsorolását tartalmazza.
4. melléklete a költségvetési szerv tervezési, végrehajtási és ellenőrzési folyamatainak leírását tartalmazó ellenőrzési nyomvonal meghatározása.
5. melléklete a pénzügyi, gazdasági tevékenységet ellátók feladatköre.
5. melléklete tartalmazza a belső ellenőrzési tevékenység ellátási formáját, a belső ellenőrzés céljait és feladatait.